
22. 10. 2020
Aj sociálna poisťovňa už má svoj covid semafor pre fungovanie pobočiek a bude ho pravidelne aktualizovať. Jednotlivé pobočky sú rozdelené podľa farieb červená, oranžová a zelená, na základe ktorých fungujú v určitom režime. Pred osobnou návštevou pobočky sociálnej poisťovne je tak dôležité si pozrieť farbu a režim alebo využite možnosť navštíviť sociálnu poisťovňu elektronicky.
Čo znamenajú jednotlivé farby?
Pokiaľ je pobočka, ktorú sa chystáte navštíviť, označená zelenou farbou, funguje v štandardnom režime s normálnymi otváracími hodinami a za dodržiavania všetkých potrebných bezpečnostných opatrení, aktuálne platných na území Slovenskej republiky.
Ak je vaša pobočka označená ako oranžová, klientské centrum nie je prístupné verejnosti a na preberanie zásielok je určená schránka, no klienti môžu konzultovať osobne s vybranými zamestnancami.
Červená farba pri pobočke znamená, že funguje v prísnom covid režime a otváracie hodiny sú upravené od 8:00 do 11:00, v stredu od 13:00 do 16:00. Na preberanie zásielok taktiež slúži schránka pri vstupe do budovy a klientské centrum je zatvorené. Klienti môžu konzultovať len s vybranými pracovníkmi pobočky. Pokiaľ je epidemiologická situácia veľmi nepriaznivá, môže dôjsť aj k úplnému uzavretiu pobočky.
V pobočkách platí prísny režim, zákaz súkromných návštev a zákaz vstupu rodičov s deťmi. Sociálna poisťovňa taktiež odporúča svojim klientom využiť možnosť bezhotovostnej platby, nakoľko v pokladniciach nie je možné prijímať hotovosť vzhľadom na zabezpečenie zníženia širenia rizika nákazy.
Komunikujte elektronicky a z pohodlia domova
Sociálna poisťovňa umožňuje svojim klientom komunikovať emailom, telefonicky alebo prostredníctvom e-schránky. Napriek tomu, že sa táto možnosť stala dostupnou práve vďaka nepriaznivej pandemickej situácii, ju využíva čoraz viac ľudí. Vďaka využitiu elektronickej komunikácie je tak možné dokonca urýchliť procesy pri podávaní žiadostí, napríklad o ošetrovné, ktorých je v súčasnej situácii mnoho.
Elektronická komunikácia so sociálnou poisťovňou je v súčasnej situácii najbezpečnejšia forma a zdá sa, že aj omnoho rýchlejšia, ako osobná návšteva.
Autor: Jakub Jaroš
Práci finančníka sa venujem od roku 2015. Už v predchádzajúcej profesií, kde som pracoval ako obchodný zástupca som mal veľmi rád komunikáciu s ľudmi.
Pri komunikácií je dôležité správne a zrozumiteľne komunikovať to, čo chcem povedať, ale taktiež pozorne a aktívne počúvať. Práve počúvanie, vypočutie si klienta a jeho potrieb je jedna z kľúčových hodnôt, ktoré vyznávam pri práci.
Tento web Vám pomôže sa o čosi lepšie vyznať v zložitom svete finančných produktov a taktiež Vás informovať o zmenách, novinkách a príležitostiach na finačných trhoch.
V Národnej banke Slovenska som evidovaný pod registračným číslom 206195, vo všetkých šiestich sektoroch. S tímom spolupracovníkov zastrešujeme u klientov komplexné finančné služby a servis. Nešpecializujeme sa čisto len na retailových klientov, ale taktiež vieme pomôcť aj korporátnym klientom, firmám alebo začínajúcim podnikateľom.
Pokiaľ Vás čokoľvek ďalšie zaujíma, kľudne ma kontaktujte. Rád sa s Vami stretnem na osobnom alebo online stretnutí.